Renderowanie z plikami podglądu w Premiere Pro

2018-01-09T19:13:03+00:00 6 maja, 2012|Kategorie: Oprogramowanie|Tagi: , , , |0 komentarzy

Nie tak dawno opisywaliśmy sposób na odblokowanie niecertyfikowanych kart graficznych Nvidii w celu wykorzystania technologii CUDA do szybszego renderowania podglądów w projekcie Premiere Pro.

Dzięki temu znacznie udało się skrócić czas generowania podglądu. Czy pliki podglądu można wykorzystać w końcowym etapie produkcji wideo – eksporcie pliku wynikowego? Okazuje się, że tak – trzeba jednak pamiętać o kilku szczegółach.

Pierwsza sprawa – już podczas tworzenia nowej sekwencji (choć można to zrobić później, wybierając opcję “Sequence Settings” z menu “Sequence” zaznaczmy dwa pola wyboru: “Maximum Bit Depth” i “Maximum Render Quality”.

Flir Vue

W tym wypadku powinniśmy wcześniej wybrać opcję “Memory” z listy “Optimize Rendering for:” okna Preferences (Klikamy w menu “Edit”, następnie “Preferences”, następnie z listy rozwijalnej wybieramy pozycję “Memory…”.

Flir Vue

Po zmontowaniu filmu i wygenerowaniu wszystkich plików podglądu chcemy wygenerować końcowy plik wynikowy. W tym celu należy wybrać z menu “File” opcję “Export”, a następnie “Media…”. Jest to równoznaczne z wciśnięciem kombinacji klawiszy CTRL-M po wcześniejszym zaznaczeniu sekwencji, która ma zostać wyeksportowana. Tu, w oknie “Export Settings” wybieramy odpowiedni kodek, ustalamy jego parametry, a następnie zaznaczamy pola “Use Maximum Render Quality” oraz “Use Previews”.

Flir Vue

I tu dochodzimy do dość istotnego momentu – okazuje się, że Premiere Pro “sam w sobie” nie korzysta podczas eksportu pliku wynikowego z plików podglądu. Najczęściej spotykanym błędem jest kliknięcie w przycisk “Export”. W tym momencie rozpoczyna się proces renderowania filmu, ale nie są przy tym wykorzystywane “preview files” – proces renderowania trwa więc tak samo długo, jak w przypadku, gdy nie zaznacczymy opcji “Use Previews”.

Kiedy wykorzystywane są więc pliki podglądu? Wtedy, gdy projekt zostanie wysłany do Adobe Media Encodera poprzez klikniecie przycisku “Queue”.

Flir Vue

Adobe Media Encoder wczytuje wszystkie wymagane składniki projektu i zabiera się do pracy – i to znacznie szybciej. Sprawdźcie zresztą sami.

W niektórych przypadkach może dojść do zablokowania pracy Adobe Media Encodera już na początku ładowania plików. Powodem tego może być włączony w Premiere Pro tryb pracy “Mercury Playback Engine GPU Acceleration” (zwłaszcza, jeśli odblokowaliśmy CUDA na niecertyfikowanej karcie Nvidia). W tym wypadku należy przełączyć w menu Project/Project Settings/General metodę renderowania na programową (Mercury Playback Engine Software Only), zachowując jednak wcześniej wygenerowane pliki podglądu.

Miłego (czytajcie: szybkiego) renderowana!

Zostaw komentarz