Z pewnością nie jeden z nas chciałby dostać od Mikołaja świetną kamerę – mógłby to być RED Scarlet-X, Canon C-300, czy Canon 5D Mark III. Tę listę marzeń może uzupełnić Digital Bolex D16.

Specyfikacja Digital Bolex D16 wygląda zachęcająco, zaś cena kamery również nie jest wygórowana (w porównaniu z wcześniej wymienionymi modelami) i wynosi 3300 dolarów (2500 USD, jeśli sprzęt zamówimy już teraz).

W trybie Super 16mm Digital Bolex D16 oferuje rozdzielczość 2048×1152 punkty, 12-bitową głębię kolorów, wyjście RAW (“wypluwane” w formatach Adobe Cinema DNG,TIFF czy JPEG), czy gniazda mikrofonowe XLR.

Digital Bolex D16

“Sekret naszego urządzenia to prostota – Digital Bolex D16 jest technologicznie prostszy od 5D Mark III” – wyjaśnia projektant urzadzenia, Joe Rubinstein. “Nie ma tam w środku sprzętu odpowiedzialnego za kodowanie, czy coś w tym stylu. Wygląda to tak – z obiektywu na przetwornik, z przetwornika do pamięci. Pozwólmy ludziom bawić się materiałem RAW” – dodaje Rubinstein.

Czułość przetwornika pozwala na pracę w trybach ISO 100, 200 i 400. Nie jest to zbyt wiele, jednakże Rubinstein wyjaśnia, że w D16 ISO 400 jest porównywalne do ISO 800 przeciętnej lustrzanki.

Poniżej przedstawiamy filmik poklatkowy stworzony za pomocą Digital Bolex D16:

By złożyć zamówienie na D16 trzeba po prostu wesprzeć projekt na Kickstarterze. Pierwszych 100 kamer zostanie wysłanych latem tego roku.