Pomimo znaczącego zainteresowania telewizorami wyposażonymi w najnowsze “wodotryski”, klienci niezbyt często kupują tego typu urządzenia z myślą o wykorzystywaniu najnowszych funkcji. Ciekawe, nieprawdaż?
Jak wynika z badań firmy In-Stat, ponad połowa telewizorów z możliwością podpięcia do Internetu pozostaje offline.
Jedynie 47 procent internetowych telewizorów korzysta z Sieci. Oznacza to, że 53 procent urządzeń nie wykorzystuje jednego z kluczowych “wodotrysków” najnowszych modeli.
Dlaczego klienci nie podłączają swoich nowych telewizorów do Sieci, mimo że te oferują taką funkcjonalność?
Paul Gagnon z TV Research twierdzi, że pomimo mnóstwa zaszytych w telewizorach apliakcji do strumieniowego przesyłania muzyki, wideo, czy korzystania z sieci społecznościowych, klienci korzystają z nich dość rzadko. Do tych celów wolą bowiem korzystać z urządzęń przenośnych – tabletów czy smartfonów.
Interfejsy w urządzeniach typu Smart TV “są dość skomplikowane i mało intuicyjne” – uważa Gagnon.