Nowy firmware dla Canona 5D Mark III
Aktualizacja oprogramowania ucieszy wideoamatorów, gdyż większość poprawek ma dotyczyć nagrywania wideo. Użytkownicy Canona 5D Mk III będą mogli skorzystać z nieskompresowanego wyjścia HDMI - obraz z lustrzanki (YCbCr 4:2:2, 8 bit) będzie lądować bezpośrednio w zewnętrznym rejestratorze wideo. Nagrywany footage będzie można jednocześnie obserwować na zewnętrznym monitorze, co powinno ułatwić kręcenie ujęć. Nowe oprogramowania 5D Mark III pozwoli również na korzystanie z centralnych punktów krzyżowych podczas ogniskowania już przy przysłonie f/8 (np. przy wykorzystaniu dodatkowego telekonwertera). Do tej pory funkcjonalność ta była dostępna przy przysłonie f/5.6.
Aktualizacja Magic Lantern do wersji 2.3
Magic Lantern, popularne oprogramowanie dla lustrzanek Canona, doczekało się kolejnej aktualizacji. Oznaczona numerem 2.3 wersja jest dostępna do pobrania za darmo. Co ciekawego znalazło się w nowej wersji Magic Lantern? Poniżej lista niektórych nowości: pełna obsługa Canona 5D Mark II szybka Zebra konfigurowalne menu i klawisze skrótu automatyczny bracketing HDR funkcje timelapse zaawansowana kontrola ISO podobnie w przypadku FPS (24.000 FPS, możliwe 0.2 FPS) zwiększona stabilność oprogramowania
Dystrybucja własnego filmu – jak to zrobić?
Chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, ile pracy kosztuje nakręcenie i zmontowanie filmu. A to dopiero połowa naszego wysiłku. Każdemu wideoamatorowi zależy, aby jego dzieło obejrzała jak najszersza widownia. Jeśli film jest dziełem niekomercyjnym, można pobawić się w Youtube, lecz co jeśli chcielibyśmy zarobić na naszej pracy? A może pójść z duchem czasu i starać się sprzedać film jako pełni funkcjonalna aplikacja dla iOSa czy Androida? Opcję taką oferuje amerykańska firma MoPix. MoPix tworzy dla pojedynczego filmu specjalną aplikację przystosowaną dla platform mobilnych czy platform smart TV. W aplikacji takiej znaleźć można, oprócz naszego filmu, różnego rodzaju “ekstrasy” - dodatkowe sceny, [...]
Wirtualne symulatory kamer
Więc zostałeś zatrudniony do projektu filmowego jako asystent operatora kamery, albo nawet jej operator - masz odpowiednią wiedzę teoretyczną, talent i możliwości, by spod Twojej ręki wyszły piękne zdjęcia. Jest tylko jeden problem - nigdy nie miałeś w ręce kamery, z którą tym razem będziesz pracował. Odszukanie właściwiej opcji w menu może trwać wieki, a takie zachowanie nie wzbudzi zaufania nie tylko u reżysera, ale także w całym zespole. Idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby producenci kamer udostępniali wirtualne symulatory produkowanych przez siebie, aby w ten sposób operator mógł zaznajomić się ze sprzętem, z którym już niedługo będzie pracować. Canon właśnie uruchomił [...]
Renderowanie z plikami podglądu w Premiere Pro
Nie tak dawno opisywaliśmy sposób na odblokowanie niecertyfikowanych kart graficznych Nvidii w celu wykorzystania technologii CUDA do szybszego renderowania podglądów w projekcie Premiere Pro. Dzięki temu znacznie udało się skrócić czas generowania podglądu. Czy pliki podglądu można wykorzystać w końcowym etapie produkcji wideo - eksporcie pliku wynikowego? Okazuje się, że tak - trzeba jednak pamiętać o kilku szczegółach. Pierwsza sprawa - już podczas tworzenia nowej sekwencji (choć można to zrobić później, wybierając opcję “Sequence Settings” z menu “Sequence” zaznaczmy dwa pola wyboru: “Maximum Bit Depth” i “Maximum Render Quality”. W tym wypadku powinniśmy wcześniej wybrać opcję “Memory” z listy “Optimize [...]
Jak odblokować CUDA w Adobe Premiere CS5 i CS5.5
Montaż wideo to dość czasochłonne zajęcie, który wydłuża dodatkowo proces renderowania gotowego dzieła. Czy da się tę czynność nieco przyspieszyć? Od wersji CS5 i CS5.5 pakietu Adobe już tak. W niniejszym artykule wyjaśnimy, w jaki sposób wykorzystać niecertyfikowane przez Adobe karty graficzne Nvidia obsługujące technologię CUDA do znacznego przyspieszenia procesu renderowania plików podglądu (tzw. preview files). W wersji Premiere CS5 Adobe wprowadziło mechanizm Mercury Playback Enginge (MPE), który wykorzystuje możliwości procesora graficznego kart Nvidia, przyspieszając w ten sposób odtwarzanie oraz rendering materiału wideo. Niestety, Adobe “certyfikowało” w CS5 tylko nieliczne karty Nvidii, w CS5.5 sytuacja wygląda nieco lepiej. Poniższe tabele [...]
Dziś premiera Adobe Creative Suite 6
Adobe przedstawiło dziś ostateczną wersję pakietu Adobe Creative Suite 6, zestawu profesjonalnych narzędzi przeznaczonych dla grafików oraz twórców stron internetowych i treści wideo, a także Adobe Creative Cloud. Premiera obejmuje 14 nowych wersji aplikacji wchodzących w skład 4 pakietów Creative Suites – Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium, Adobe Creative Suite 6 Design Standard, Adobe Creative Suite 6 Production Premium i Adobe Creative Suite 6 Master Collection. Z kolei usługa Adobe Creative Cloud, oparta na subskrypcji pozwoli użytkownikom na pobranie i zainstalowanie wszystkich zaprezentowanych dziś aplikacji Adobe CS6. Ponadto Adobe Creative Cloud pozwala na wykorzystanie w codziennej pracy [...]
Imagineer Systems zapowiada mocha Pro v3 i mocha AE v3
Imagineer Systems zapowiedział premierę najnowszej wersji narzędzia do trakowania planarnego - mocha Pro i mocha AE. Nowa edycja zostanie zaprezentowana podczas targów NAB 2012 w Las Vegas w przyszłym miesiącu. Niestety, nie znamy jeszcze cen dla mocha AE v3 i mocha Pro v3. Wiadomo jedynie, że klienci, którzy zdążą zakupić do 16 kwietnia mocha 2.5 (zarówno w wersji AE, jak i Pro), będą mogli dokonać bezpłatnej aktualizacji do numerku 3.0. Mocha AE dostępna jest w dwóch wersjach - mocha AE CS5.5, która jest nieodpłatnym dodatkiem do każdej kopii Adobe CS5.5 (jest specjalnie zoptymalizowana pod kątem After Effects), oraz jako oddzielna [...]
DAZ Studio Pro, Bryce Pro i Hexagon za darmo!
Promocja w DAZ3D! Firma udostępnia za darmo do pobrania aplikacje do modelingu 3D - DAZ Studio 4 Pro, Bryce 7 Pro oraz Hexagon 2.5. Warto skorzystać z tej oferty, gdyż normalnie aplikacje te kosztują w sumie ponad 800 dolarów. DAZ Studio Pro to aplikacja do tworzenia animacji i ilustracji 3D wykorzystując do tego celu wirtualne modele różnego rodzaju. Bryce pozwala z kolei na tworzenie trójwymiarowych środowisk, z kolei Hexagon ułatwia tworzenie poszczególnych modeli. Aby pobrać aplikacje, należy założyć swoje konto w serwisie DAZ3D, a następnie dokonać zakupu za 0 USD. Szczegóły tutaj: http://www.daz3d.com/i/3d/free-3d-software-overview?home_5_btn=start
Adobe CS6 – szczegóły licencjonowania
Na przełomie kwietnia i maja planowana jest premiera szóstej już wersji pakietu Adobe Creative Suite. Jak już wcześniej pisaliśmy, aktualizacja do wersji Adobe CS6 miała być wcześniej możliwa wyłącznie dla posiadaczy najnowszych wersji tego software’u. Poprzednio z możliwości aktualizacji mogli skorzystać posiadacze oprogramowania starszego nawet o trzy generacje. Gdyby obowiązywała stara polityka Adobe, na CS6 mogliby o wiele taniej przesiąść się właściciele CS3 (i wyższych wersji). Wydaje się jednak, że do końca 2012 roku upgrade do CS6 będzie możliwy dla posiadaczy CS3, CS4, CS5 i CS5.5. Adobe Creative Suite 6 będzie można kupić w “standardowej” wersji, tak jak poprzednie edycje, ale również [...]